Hvad er netværksgrupper?

I Midtfyns Frikirke tror vi på, at tro vokser bedst i fællesskab med andre. Derfor mødes vi i mindre grupper, hvor der er plads til at dele liv, tro og hverdag i et trygt og uformelt fællesskab.

Her er der tid til samtale, fællesskab og refleksion – og plads til både spørgsmål, tvivl og forskellige ståsteder. Vi ønsker at gå sammen med hinanden, og give rum for at tro og nådegaver kan vokse i et tempo, der passer til den enkelte.

I netværksgruppen bliver troen nærværende i hverdagen. Vi læser i bibelen, taler om livet og beder sammen, når det giver mening. Samtidig er det et sted, hvor man kan blive set, lære andre bedre at kende og blive en del af et fællesskab, hvor man hører til.

Vi har netværksgruppe hver 2. torsdag kl. 18.30.

Hvordan ser en gruppeaften ud?

En gruppesamling vil typisk starte med ankomst, fællesskab, kaffe og kage, efterfulgt af feks. en lovsangsvideo eller blot en bøn og derefter et afsnit af “fra stue til stue” (et uddrag af søndagens prædiken), som altid lægger op til dialog med nogle tankevækkende spørgsmål. Det hele rundes af med tid til bøn for hinanden.